Directori de topònims de l'Associació Cultural Vallgorguina

(última actualització: 2024-3-14 9:49:41)

El directori disposa d'un total de 66 camins que trobaràs repartits entre aquestes pàgines:

123456(7)ÍndexInici

Camins

4951. Itinerari LSC-110 Vallgorguina-Olzinelles

Alçada: 999 m
L'inici és al final del carrer Montnegre, pel camí de la Solana, seguirem el recorregut passant per la Solana, per darrera can Bordes i la urbanització Can Puigdemir pel carrer Valira i pujarem fins a trobar el carrer Segre on girarem a la dreta, i seguirem recta fins a trobar el camí del Replà, que ja és de terra. Continuarem caminant per aquest camí del Replà i trobarem els Quatre Camins, seguirem recta fins a un altre encreuament, i llavors anirem pel camí de la dreta, fins que arribarem a l'església d'Olzinelles i la Rectoria. Seguirem el camí uns metres i més avall. A l'esquerra surt un caminet que ens portarà a la font del Rector i una vegada a la font anirem baixant per un corriol fins al Pont de Can Valls. El travessarem i veurem els Forns de Pega de can Valls i, seguirem pel camí que va cap a la casa fins que trobem el trencall a la dreta, que passa pel costat del safareig i uns plataners molt grossos anirem pujant pel camí seguin els senyals, fins que ens marcarà per travessar la riera pel mig dels camps i anirem a sortir molt a prop del camí que ens hem d'endinsar i, que una branca va cap a la Font de Lourdes. Per aquest camí anirem a trobar el que puja cap al Collet de can Xarpa. En aquest punt si volem podem anar a veure les Roques del Diable, situades a dalt la carena darrera les cases del veïnat. Seguirem el camí de Montnegre fins que trobem el barri de baix que tanca la finca de Can Mora, i llavors, seguirem el camí o corriol de la nostra dreta, que és el de can Mora o del Cementiri. Quan baixem uns metres en un encreuament veurem el Terme Gros de la Solella d'en Mora, que fa de partió del terme Vallgorguina-Sant Celoni. Anirem baixant i passarem pel costat d'on abans havia estat vinyes del Pla de Vidal, fins que arribem al Cementiri i d'aquí baixem fins al carrer del Pi Florit del poble.

4952. Itinerari LS-C77 Can Vilar Sot de Can Montasell

Alçada: 999 m
Sortirem del camp de futbol pel Camí de la Casa Nova, i en el pròxim encreuament, agafarem el camí de la dreta cap a Can Vilar. Aquí trobarem el Suro de la Berruga, ja que té un bony a dalt en una branca, digna de veure. Seguirem el camí i quan trobem la primera volta a l'esquerra, en el marge hi ha el Roure del Sot de l'Alba. Al mig del Sot també hi havia albes grosses que donaven nom a l'indret. Seguirem camí amunt i trobarem a la nostra esquerra la Pedra d'en Biel, una de les anomenades del nostre terme. En el següent encreuament seguirem el camí de la dreta i tot seguit arribarem al costat de l'era de can Vilar i podrem veure la masia i torre que ja surten documentades l'any 1265. Al patí de la casa, també hi ha l'Alzina i els Lledoners de can Vilar, un al mig del patí i l'altre al costat dret de la casa. Des de prop de l'era de la casa surt un camí a la dreta, on hi ha el Roure de Can Vilar, un exemplar molt gros per conservar. Seguirem el camí que ens portarà a la plaça d'en Bleda i el Suro del Llamp, situat a la Carena de la Serra de les Mules, on per diversos camins podem pujar al Corredor. Seguirem cap al Sot de Can Montasell i el camí, per baixar en direcció al poble. Pel camí trobarem una Barraca moderna popularment coneguda per la Barraca dels "Enanitus". Va ser feta per en Joaquim Barri pel seu pare. Continuarem el camí i sortirem al Camí i Pont de Can Clarens i carrer de Mataró.

4953. Itinerari LS-C109 Roques i Pedres de Vallgorguina

Alçada: 999 m
Aquest itinerari surt del Camp de Futbol, seguint el camí de la Casa Nova. A l'encreuament amb el Camí de Can Vilar, podem veure a la dreta el Suro de la Berruga, seguirem caminant i passem pel Gual de can Vilar, en el marge, podem veure el Roure del Gual de can Vilar, continuarem i veurem a la nostra esquerra la masia de Can Ricós i cap de poc al costat dret Can Burget i can Saleres. Uns metres més amunt hi ha la Pedra Rodona segurament tapada d'herbes i, a partir d'aquí el camí s'acaba d'enfilar fins a la Casa Nova. Es pot anar a l'esquerra cap a Collsacreu, nosaltres travessarem els camps i, seguirem cap a la dreta pel camí de la Figuerassa. Abans d'arribar a la font, veurem en un Sot, a sota el camí el Roure de Dona Morta, i en el Sot següent el Roure de la Figuerassa, també a sota el camí. Per veure la font pujarem un caminet i queda a sobre el camí. Seguirem i, cap de poc veurem la Bassa de la Figuerassa, que es va fer per a recollir l'aigua de la font. En el següent sot hi ha la Font del Perdigot, i a partir d'aquí no cal destacar res fins a l'Esllavissada, on baixar el torrent de la Sitja o de Can Vilar. Ara entrarem a la banda solella del Sot i cap de poc trobarem la Carena de les Roques del Duc, on començar el Camí dels Negres que seguirem, i tot seguit a la nostra dreta podrem veure les Roques del Duc, i més endavant la Pedra del Llop. Aquest camí enllaça amb el que va de Can Vilar al Corredor. Si ens enfilem una mica en direcció al Corredor, podrem veure la Pedra de les Cadenes i per un camí que hi ha quasi al seu costat, ens portarà al cim del Rocar, on si va trobar l'any 1983 restes de ceràmica de l'època del Bronze, entre els anys 1800-1600 abans de Crist. Ara tornarem endarrere pel camí de Can Vilar al Corredor i anirem baixant, direcció a la masia de Can Vilar, passant per la plaça de les Ballades i en el pròxim encreuament seguirem el camí de l'esquerra, passant pel costat de la Pedra del Gat i després a sota el camí que surt a la dreta, hi ha el Banc de la Premsa. Continuarem, i anirem a sortir a can Vilar i més tard pel camí de baixada a la nostra dreta podrem veure la Pedra d'en Biel i més avall sortirem al Camp de Futbol.

4954. La Via Verda

Alçada: 999 m
Aquest camí es va obrir a mitjan any 2011 i va de Vallgorguina a Sant Celoni passant pel costat de la Riera de Vallgorguina. A la majoria dels llocs el camí ja hi era i l'Ajuntament va parlar amb els propietaris, per acabar-lo d'arreglar i netejar per fer un itinerari de Vallgorguina a Sant Celoni. És un recorregut molt planer d'uns 10 quilòmetres, anada i tornada fins al Molinou. Sortirem del Pont del Forn i seguirem pel Camí del Pla del Forn, Depuradora, Pins d'en Bordes, Església Vella, Rectoria, Pont d'en Pradell, Can Castellar, Cal Tonedor, Pont del Serrador, l'Estret, Can Morell, Can Pradell de Baix, la Casa Nova i cal Coix, i arribarem al polígon el Molinou, el travessarem i anirem a sortir a la carretera de Vallgorguina. Llavors ja en terme de Sant Celoni caminarem fins que passarem el pont de l'autopista, pel costat dret i quan acaba surt un corriol en direcció a Girona, que seguirem. Primer trobarem el Pont de la Sila que podem passar per anar cap a l'entrada de Sant Celoni i passat el pont del tren, seguim el carrer de la dreta que ens portarà a l'Estació de Sant Celoni. Des del pont de la Sila també podem seguir un tros més fins al Pont de can Pàmies, que travessa la Tordera, continuarem pel polígon Molí de les Planas i la carretera C35, i pel costat del supermercat Esclat i seguint cap a Sant Celoni travessem la Via del tren per sota, per anar fins a l'Estació del tren de Sant Celoni. Aquest camí fa uns anys que no s'hi pot passar pel tros de can Castellar, perquè el seu propietari hi ha posat tota mena de traves perquè la gent no tingui ganes de passar-hi. Esperem que es pugui tornar a obrir ben aviat, ja que és un itinerari que a tothom li agradava molt i no és pot permetre que el recorregut sigui tancat..

4955. La Via Blava

Alçada: 999 m
La Via Blava de Vallgorguina, és una prolongació de la Via de la Tordera, cap al nostre poble i es va inaugurar l’agost de l’any 2018. El punt de sortida de Vallgorguina, és a la plaça Mn. Narcís Saguer i seguirem en direcció cap a Sant Celoni per la Carretera Nova, fins a girar a l’esquerra i seguir el carrer Montseny, i travessar el Pont del Forn. Seguirem el camí cap a la dreta que passa pel costat de la riera, passant per la Depuradora, els Pins d’en Bordes, l’Església Vella i la Rectoria, fins a trobar el camí del Corredor que pujarem cap a l’esquerra, passant per l’Obaga de can Castellar fins a la cruïlla dels Descarregadors. Des d’aquí seguirem recta pel Camí de Ca l’Arbocer, i més endavant trobarem a la dreta el Camí de les Vinyes i anirem seguin els senyals fins a sortir a la Via Verda, molt a prop de can Pradell de Baix. Quan falta poc per arribar a la Via Verda, trobem a la dreta al mig del Sot, el Pi d’en Rafel tombat a terra. Seguirem els senyals i el camí travessa el circuit de motos pel mig, fins que arribar al polígon el Molinou que haurem de passar per anar a trobar la carretera de Vallgorguina. Llavors ja en terme de Sant Celoni, caminarem fins que passarem el pont de l’autopista, pel costat dret i quan acaba surt un corriol en direcció a Girona, que seguirem. Primer trobarem el Pont de la Sila que podem passar per anar fins a l’entrada de Sant Celoni i passat el pont del tren, seguim el carrer de la dreta que ens portarà a l’Estació del tren de Sant Celoni. Des del pont de la Sila també podem seguir un tros més avall, fins el Pont de can Pàmies, que travessa la Tordera, el polígon Molí de les Planas i la carretera C35, passa pel costat del supermercat Esclat i seguint cap a Sant Celoni travessem la via del tren per sota, per anar fins a l’Estació del tren de Sant Celoni.

4956. El Camí de la Casa Nova al Corredor

Alçada: 999 m
Aquest camí comença a la Casa Nova, travessarem els camps i llavors trobarem tres camins, i per anar cap al Corredor, podem passar pel camí del mig o el de l'esquerra, que tots dos ens portaran fins a dalt el Coll del Pi de Buac, on podrem anar cap al Corredor o cap a Rupit. Aquests dos camins són coneguts pel Vell que passa més a prop de la carena i el Nou, més cap a l'interior segurament van ser fets en èpoques diferents per tenir més bon accés. A dalt el Coll del Pi de Buac surten els dos junts i quan arriben a baix a la Casa Nova també arriben junts. El Pi de Buac, és al costat del camí Vell. Des del Coll del Pi de Buac, seguirem el camí cap al Corredor i cap d'uns metres trobarem a l'esquerre el Menhir de la Pedra Llarga, en terme de Dosrius, actualment hi falta un tros de pedra. Més amunt a la dreta surt el camí conegut d'Arenys de Munt, que va fins al Pla de la Creu del Trull, per on passa la separació del terme de Vallgorguina i Dosrius. Nosaltres continuarem amunt pel camí i quan som en una volta molt rodona, trobarem un corriol que puja al Corredor conegut amb el nom dels Misteris a causa del seu mal estat. Seguirem carretera amunt i trobarem l'encreuament del camí que puja del Pont d'en Pradell fins al Corredor.

CAMINS. Vés a la pàgina...