Directori de topònims de l'Associació Cultural Vallgorguina

(última actualització: 2024-3-14 9:49:41)

El directori disposa d'un total de 66 camins que trobaràs repartits entre aquestes pàgines:

123(4)567ÍndexInici

Camins

4894. El Camí de la Rajoleria

Latitud: 41.6442
Longitud: 2.48902
Alçada: 316 m
És un camí que va de la masia de can Pradell de la Serra, cap a la banda de migdia, passant pels camps, es fica dins el bosc, i un tros abans d'arribar al camí del Corredor a l'esquerra, trobem la Rajoleria que tenia la casa de can Pradell per poder-se fer tota l'obra que necessitaven, quan arreglaven o ampliaven alguna cosa de la masia. També hi havia dues basses per poder pastar el fang, encara en queda una plena d'aigua.

4901. El Camí del Sot de Salou

Latitud: 41.63424
Longitud: 2.52526
Alçada: 278 m
Comença a la carretera d'Arenys de Mar a Sant Celoni, al costat mateix de l'Alzina de can Colomeró, baixar cap a la riera, la travessa i llavor s'enfila pel costat dret del Sot de Salou i va a trobar el Camí de can Plana i can Nonell de la Serra, molt a prop del Pla de la Pera. Al voltant d'aquest camí havia sigut camps de conreu i moltes vinyes, actualment tot és bosc.

4903. El Camí de Sant Genís

Latitud: 41.65085
Longitud: 2.48339
Alçada: 291 m
Aquest camí comença a l'encreuament que va a Santa Eulàlia de Tapioles, cap de poc de deixar el Camí del Corredor. És molt llarg, ja que travessa tota la muntanya per la banda solella, i va a parar a les urbanitzacions Baronia del Montseny pel carrer Sant Marçal i la de Canadà Park pel carrer Llenega Blanca. Des d'on comença primer passarem pel Gual de Sant Eulàlia.

4907. El Camí de la Serra d'en Plana

Latitud: 41.63977
Longitud: 2.51371
Alçada: 338 m
Aquest camí surt de molt a prop de les cases de can Nonell de la Serra i can Plana del Turó i el Camí de can Plana, al costat dels corrals i segueix per dalt la Serra d'en Plana, fins a una cruïlla que si seguim cap a l'esquerra, baixarem pel Sot del Prat, molt a la vora de can Ricós i arribarem al Camí de la casa Nova, on podrem arribar al poble. De la dita cruïlla si continuem recta, podem baixar cap a can Plana i també per un corriol anar cap al Turó de can Tomàs i seguir pel camí fins a trobar el carrer Turó d'en Blanc i arribar al poble. És un camí molt antic, ja que abans hi passava el Camí de la Timba, que des de Collsacreu, travessava el poble entre can Travesa i cal Nunci i es podia arribar a Sant Celoni, per on passa actualment la Via Verda.

4908. El Camí de la Serra de les Mules

Latitud: 41.64094
Longitud: 2.50442
Alçada: 272 m
Era conegut com un camí de bast o de ferradura, que pujava per les carenes. Diuen que els matxos i pujàvem o baixàvem carregats amb sàrries i anaven en filera perquè era molt estret i pedregós. Hi ha diferents itineraris: un començava davant la porta del camp de futbol i pujava carena amunt fins a trobar la plaça d'en Bleda, i d'aquí anava a la plaça de les Ballades, i llavors seguia cap a dalt el Rocar i cap al camí del Corredor. Un altre variant era des del Sot de l'Alba, i anar a buscar la plaça d'en Bleda i llavors seguia pel mateix camí que l'anterior, fins el Camí del Corredor. I un altre diu que començava en el camí de la casa Nova, abans del trencall per anar a can Ricós, i s'enfilava cap a sobre can Vilar per la Serra del Banc de la Premsa, fins el camí de Vallgorguina al Corredor, un tros abans de la plaça de les Ballades, i d'aquí seguia pel mateix camí que els altres.

4912. El Camí de la Sureda

Latitud: 41.64654
Longitud: 2.50781
Alçada: 217 m
Aquest camí va des del que puja cap a can Clarens fins al Pont del Forn, de primer passa pel costat del Prat d'en Minguet i més endavant voreja la Riera de Vallgorguina. Per l'altra banda hi ha la muntanya de la Sureda. Havia sigut camí de carro i ara fa uns anys es va eixamplar per donar sortida des del carrer de Mataró.

4918. El Camí de la Timba

Latitud: 41.64551
Longitud: 2.50969
Alçada: 231 m
Aquest Camí era molt antic i era considerat Camí de Creu. Actualment, ja no es coneix amb aquest nom perquè no es fa servir en el seu conjunt. A la majoria de llocs el camí encara hi és i en altres avui ja no s'hi passa. Començava a Collsacreu, i segui un tros pel Camí de Parent Rost, després girava a la dreta i passava per la castanyereda del Viudo i seguia cap a can Plana i can Nonell de la Serra, seguia per la Serra d'en Plana i el Turó de can Tomàs, i baixava d'aquest turó, passant pel carrer anomenat ara el Turó d'en Blanc. Travessava el carrer de Mataró per entremig de les cases de can Travessa i cal Nunci, per on entre paret i paret hi ha un passadís, seguia cap a la Riera de can Vilar i passava per una passera cap al camí de la Sureda, el Pla del Forn, l'Església Vella, i per sota el Pont d'en Pradell on hi ha un pas per persones que hi passa la Via Verda, travessava per sota can Castellar, cal Tonedor, can Pradell de Baix i arribava al Molí Nou.

4927. La Vaivé

Latitud: 41.65445
Longitud: 2.47214
Alçada: 212 m
Amb aquest nom es coneix una part del camí de ca l'Arbocer després de passar el Gual, perquè s'ondula molt, quan anem en direcció a la casa. El camí el van arreglar perquè abans feia un gual força fondo i els carros s'hi encallaven i no en sortien. Els calia fer un joc endavant i enrere. En aquest punt i travessa el Sot de la Vaivé, que porta l'aigua a la Riera de Tapioles.

4928. Camí del Veïnat de la Poca Farina

Latitud: 41.6488
Longitud: 2.51079
Alçada: 219 m
També és conegut amb el nom de Camí d'Olzinelles. Surt del carrer de l'Església, travessa el Riu Sec i va pujant fins que trobem una cruïlla. A l'esquerra va cap a can Virgili i cal Petso i també cap a la urbanització can Puigdemir. Si seguim el camí de la dreta, primer passarem totes les cases de la Poca Farina, can Martori, can Puixic, i can Jordi. Totes les altres són de moderna construcció. Si anem pujant el camí anirem al Veïnat d'Olzinelles.

4929. La Carretera Vella de Vallgorguina

Latitud: 41.65702
Longitud: 2.48965
Alçada: 185 m
La Carretera Vella de Vallgorguina des d'Arenys de Munt a Sant Celoni, en molts llocs passava per un altre traçat de l'actual, i en algun lloc coincidia i en altres passava pel costat i per la llera de la Riera de Vallgorguina i l'havia de travessar d'un costat a l'altre moltes vegades sense cap pont. L'any 1864 es va inaugurar el traçat actual, que només s'ha eixamplat una mica. Intentaré fer una descripció des de Collsacreu per on passava l'antiga carretera: Sortia a Collsacreu en el mateix lloc d'ara i després fins a can Colomeró anava baixant, seguin el mateix traçat, però passava uns metres més per sota de l'actual, entre aquesta i el Sot de Collsacreu, fins que travessava el Sot de Salou i una mica més avall, tornava a travessa la riera i fins a arribar al poble. Tot aquest tros de can Pujades i cal Sant, passava algunes vegades pel costat de la Riera i altres pel mig. Travessava el poble per l'actual Carretera Vella i carrer Montseny, fins a travessar el Riu Sec i llavors seguia un tros per l'actual carretera fins a arribar a la volta de can Puigdemir, que s'enfilava i passava per darrere les cases de l'actual carrer Fluvià i sortia, travessant el Sot de can Calces, per davant les cases de cal Bruc i cal Soquer, seguia per davant del Forn de ca l'Àngel i després tirava cap a l'esquerra un tros per la riera de Vallgorguina, i més tard seguia per sota can Castellar, entremig de la casa i la plana, fins a tornar a travessa la Riera davant de can Vador Martori, can Fidel i Cal Negre, per seguir per l'actual camí que va a cal Tonedor. Passava per sota la casa i per sobre la carretera actual, i anava baixant, travessant l'Estret i més o menys seguia fins al Pont de l'Autopista pel mateix camí actual.

CAMINS. Vés a la pàgina...