Directori de topònims de l'Associació Cultural Vallgorguina

(última actualització: 2024-3-14 9:49:41)

El directori disposa d'un total de 66 camins que trobaràs repartits entre aquestes pàgines:

12345(6)7ÍndexInici

Camins

4941. El Camí del Camp dels Polls

Alçada: 999 m
Aquest camí surt del costat dret del Gual de Ca l'Arbocer, abans de travessar-lo i passar pel costat d'un camp, arran del marge, fins que s'enfila cap al bosc. De primer hi ha una pujada que està molt feta malbé, i després va seguint de pla fins a trobar el camí de les Vinyes de Tapioles. Aquests camps havien sigui de conreu conegut pels Camps dels Polls, ja que a la vora de la Riera de Tapioles hi havia força pollancres. El camí passa molt a prop del Forn de la Solella, abans de trobar el camí de les Vinyes de Tapioles. Al costat dret del camí veureu un piló de pedres, com una fita, que ens indica per on hem d'entrar a dins el bosc si volem veure el forn.

4942. El Camí del Terme Gros al Gual de Ca l'Arbocer

Alçada: 999 m
Des de la carretera de les Acàcies quan som al Terme Gros, hi ha un camí que baixa en direcció al Sot. Anirem baixant fins que trobarem el Camí de Sant Genís, en el punt conegut pels Quatre Camins. El travessarem en línia recta i anirem baixant cap al Gual de ca l'Arbocer, on passa el camí que va a aquesta casa i al Veïnat de Tapioles. Passarem molt a prop d'on hi havia el Pi Xic, que encara potser el podem veure estirat a terra que s'està podrint. Cap a la part de baix el camí s'ha transformat en un petit corriol i no és gaire net. Des de dalt el Terme Gros, travessarem o passarem pel costat de la línia d'alta tensió dues vegades.

4943. El Camí de la Serra de Can Benet

Alçada: 999 m
Surt des del Camí del Corredor, quan arribem a la Plana de Baix del Trull, aquesta zona es diu així perquè eren terres que conreava el mas del Trull, i quan van plegar de treballar la terra i van fer pins. El camí segueix en direcció a Villalba Sasserra, passa per l'Era de Sant Isidre, un espai conegut així al mig del camí que l'havien fet servir per batre el gra. A mà esquerra al mig del bosc, hi ha les ruïnes de Can Reverter i més endavant a mà dreta les ruïnes de Can Benet i cap de poc on trobem el repetidor hi ha les ruïnes de Can Saurí. Aquesta casa sortia en censos del nostre poble i ara és en terme de Villalba Sasserra, segurament quan es va posar el repetidor de Villalba, es va fer algun canvi en el traçat del terme. Continuarem baixant el camí i cap de poc en trobem dos, el de la dreta surt al carrer Sureny de la urbanització Canadà Parc, i si seguim el camí de l'esquerra anirem a sortir a Can Gol i Villalba Sasserra, travessant un pont sobre l'autopista.

4944. El Camí de Ca l'Arbocer al c/ Llenega Blanca (Canadà Parc)

Alçada: 999 m
Posarem com a referència la masia de Ca l'Arbocer, i des del costat de l'era, seguirem el camí que va cap a Puig Rodó fins a l'encreuament. Llavors continuarem el camí cap a la dreta, travessarem el Sot de Ca l'Arbocer i continuarem endavant fins on comença el Pla de la Fusta. En aquest punt, hi ha dos camins a l'esquerra, i agafarem el segon que ens portarà fins al Carrer Llenega Blanca de la urbanització Canadà Parc, i d'aquí podem anar a tota la urbanització.

4945. El Camí de Ca l'Arbocer al c/ Sant Marçal (Baronia del Montseny

Alçada: 999 m
Posarem com a referència la masia de Ca l'Arbocer, i des del costat de l'era, seguirem el camí que va cap a Puig Rodó fins a l'encreuament. Llavors continuarem el camí cap a la dreta, travessarem el Sot de Ca l'Arbocer i continuarem endavant fins on acaba el Pla de la Fusta, i d'aquí surt un camí a la dreta que ens portarà al carrer Sant Marçal de la Baronia del Montseny i, tota la urbanització.

4946. El Corriol de la Carena de Can Clarens

Alçada: 999 m
Aquest Corriol de la Carena de can Clarens comença a la dreta del camí principal cap de poc d’una casa que trobem pujant a l’esquerra. S'enfila i passa per darrere el corral dels gossos on trobarem un camí a la dreta, nosaltres seguirem fins a trobar l’altre encreuament de camins, que a la dreta va cap a Can Pradell de la Serra i a l'esquerra cap al Sot de Can Montasell Vell. Des d'aquest punt el corriol continua recta i s'enfila pel mig de la carena que ja és marcat de passar-hi i, trobarem un pedregar i molta pujada fins a anar a sortir a dalt el Camí del Corredor. És un lloc molt feréstec la majoria amb forta pujada. Aquest camí o corriol era un dels que es feia servir quan s'anava al Corredor el Dilluns de Pasqua, i s'assembla força als camins del Pirineu

4947. El Camí d'Arenys de Munt

Alçada: 999 m
Aquest camí uneix el Camí del Corredor que puja de la casa del Trull, amb el Camí de la Casa Nova al Corredor que passa pel Coll del Pi de Buac i, és on hi ha la separació del terme de Vallgorguina amb el poble de Dosrius. Sortirem des del Camí del Corredor, quan som al Pla de la Creu del Trull per un camí a l'esquerra que va cap al sot de la Sitja o de can Vilar, i seguirem, passant per un indret molt bonic, format per vegetació en forma de túnel, on podrem veure uns forns de carbonet. Llavors vindrà una forta baixada que ens porta al Camí de la casa Nova al Corredor.

4948. El Camí

Alçada: 999 m
El Camí és un itinerari que travessa territoris de parla catalana, i el nostre terme el comença quasi al costat del Pi de Buac, a dalt la Serra que separa Arenys de Munt i Vallgorguina. El Camí puja des de la Creu de Rupit, fins un encreuament de camins conegut amb el nom de Suros d’en Burget i després va pujant fins a dalt la carena i passa molt a prop del Pi de Buac i baixar pel camí cap a la Casa Nova. Segueix un tros el Camí de Parent Rost fins que trobem a l’esquerra un camí que ens portarà cap a can Plana i can Nonell de la Serra. Passant per la Pujada dels Ossos del Viudo, en aquest cas baixada, i entrarem a la peça de bosc coneguda pels Polletons, on hi ha la Font dels Polletons, i després arribarem a les masies que s’ha dit. Seguirem cap a l’esquerra, per la Serra d’en Plana, per darrera les corts dels xais i anirem baixant per aquesta serra i passarem per entremig de can Ricós i can Musachs fins arribar al Camí de la Casa Nova, prop del camp de futbol. Veurem Ca la Paula, al carrer de Mataró, i d’aquí podem seguir fins el centre del poble. Llavors, passarem per la carretera Nova direcció a Sant Celoni, fins a trobar el carrer Montseny que seguirem fins a travessar la riera pel Pont del Forn, i anirem cap a la dreta pel Pla del Forn, la Depuradora, els Pins d’en Bordes i cap de poc ens enfilarem per la Drecera de Can Pradell, fins arribar a la masia, on seguirem el Camí del Corredor cap a la dreta en direcció al Dolmen de Pedra Gentil. Una vegada hem vist el Dolmen, baixarem pel corriol de la Solella fins que veurem el Pont d’en Pradell. Nosaltres seguirem el camí de la dreta i cap de poc a l’esquerra per agafar la Via Verda que ens portarà a Sant Celoni, passant pel costat de la Riera de Vallgorguina.

4949. El GR-92

Alçada: 999 m
El recorregut d'aquest itinerari, que passa pel nostre poble, és l'etapa núm. 14 que surt de Hortsavinyà, segueix cap a Sant Martí de Montnegre, i després s'agafa el camí que va cap a Vallgorguina, passa pel Coll de can Poliva, segueix cap a la Plana d'en Mora, i una vegada s'arriba al barri que tanca la finca d'aquesta casa, a la part de baix, entrem al camí del Cementiri o de can Mora, passarem sempre per la carena on abans havien sigut vinyes del Pla de Vidal, i després pel costat del Cementiri. Quan arribem al poble, darrera l’església, seguirem el carrer del Sol, carrer Montnegre cap a la riera i agafarem el carrer Montseny fins al final, on trobarem a l'esquerra el Pont del Forn. Seguirem el camí del Pla del Forn, passarem per la Depuradora, i ens enfilarem per la Drecera de can Pradell fins a arribar a la masia. Continuarem pel camí del Corredor i cap d'un quilòmetre més o menys trobarem una drecera (un Corriol) a l'esquerra per on pujarem, i arribarem a la Plana de Baix del Trull i després la masia del Trull i la Plana de Dalt. Quan serem en aquest lloc, en una volta que gira a la dreta a dalt el turó hi ha el Dolmen del Trull, anirem pujant cap al Pla de la Creu del Trull, les Roques del Pla de la Creu i cap de poc ja s'arriba al Corredor.

4950. Itinerari SL C71 Dolmen de Pedra Gentil

Alçada: 999 m
Sortirem del Pont del Forn, al carrer Montseny i passarem pel Pla del Forn, la Depuradora, els Pins d'en Bordes i travessarem la Riera de Can Sumana, i seguirem el camí de l'esquerra que va cap a la Font d'en Nel. Quan hem passat la font, seguirem el camí de la dreta i cap de poc, travessarem la Drecera de can Pradell, per passar pel camí que ens porta al Pla d'en Duran, on podrem veure el Suro Gros del Pla d'en Duran, pujarem a veure el Dolmen i després baixarem i anirem en direcció al Corredor. Si tenim ganes de caminar, podem agafar el camí que trobarem a la dreta que ens portarà a Santa Eulàlia de Tapioles, i si volem Sant Genís. Posteriorment tornarem al camí del Corredor i passarem pel costat de la masia de can Pradell de la Serra, i el Plàtan de can Pradell. A partir d'aquí seguirem en direcció al Corredor i cap de poc a l'esquerra surt el camí que ens portarà fins a la masia de can Clarens, que és una casa de colònies i llavors, podrem baixar pel camí de la casa cap al poble. Quan som a baix trobarem a l'esquerra el Camí de la Sureda que ens portarà altre cop al Pont del Forn, o també podem sortir pel carrer de Mataró fins al centre del poble.

CAMINS. Vés a la pàgina...