Directori de topònims de l'Associació Cultural Vallgorguina

(última actualització: 2024-3-14 9:49:41)

El directori disposa d'un total de 66 camins que trobaràs repartits entre aquestes pàgines:

1234(5)67ÍndexInici

Camins

4932. El Camí de les Vinyes de Tapioles

Latitud: 41.65467
Longitud: 2.48181
Alçada: 263 m
El camí de les vinyes s'agafa a la dreta del camí de ca l'Arbocer, cap de poc de passar els Descarregadors. La gent de Vallgorguina quan anava a la vinya, passava per aquest camí fins a trobar el Turó de les Guineueres que es girava a la dreta pujant un petit pendent, des d'on es veien totes les vinyes de Tapioles. Aquest camí travessava les vinyes i baixava pel costat del Sot d'en Rafel fins a la masia de can Pradell de Baix. Actualment per un tros d'aquest camí hi passa la Via Blava, Ruta de la Tordera, que va des de Vallgorguina a Sant Celoni.

4936. El Camí dels Negres

Latitud: 41.62875
Longitud: 2.48964
Alçada: 465 m
Aquest camí de primer era un petit corriol que anava de la Carena de les Roques del Duc, on passa el camí de la Figuerassa, i marxant de pla, passava per la Pedra del Llop i fins a trobar el Camí del Corredor que puja des de can Vilar. Té aquest nom força modern perquè segurament hi passaven gent de color quan recollien pinyes. Actualment, aquest camí és força més ampla, perquè van tallar arbres i el van eixamplar. Hi passa l'itinerari Roques i Pedres de Vallgorguina SL-C109, que comença i acaba al final del carrer de Mataró. En passar per aquest camí podem veure les Roques del Duc i la Pedra del Llop.

5339. Els Quatre Camins (sot dels Ganxos)

Latitud: 41.6442
Longitud: 2.5247
Alçada: 305 m
Aquests Quatre Camins són situats a dalt la Serra de can Carcassès o antigament dit Camí Ramader. En aquest punt ens trobem el camí que puja pel Sot dels Ganxos des de cal Sant, i per l'altra banda el que baixa a trobar el Camí de Coll Senís després de can Bòtil. L'altre és el camí Ramader, el que bé del Xeremell, que actualment no s'hi passa i el que va a can Carcassès. Des dels Quatre Camins podem anar a l'Esquerda, un acumulament de pedres que queda a uns 300 metres. Aquest camí es feia servir per anar cap a la Pla de les Bruixes i era Camí Ramader.

5850. Els Quatre Camins (el Replà)

Latitud: 41.66142
Longitud: 2.50511
Alçada: 312 m
Es considera els Quatre Camins, el punt per on passa el Camí que de Vallgorguina va cap a Olzinelles, al costat d'on hi havia les vinyes del Replà. Des d'aquest punt surt un tercer camí que va cap a can Puigvert i can Plana d'Olzinelles i també cap a la carretera d'Arenys a Mar a Sant Celoni, pel costat del Torrent d'Agrafull i també podem anar a la Vall d'Olzinelles. El quart camí no és en aquest punt, el trobem uns metres abans i aquest va per entremig del Turó de la Vaca i el Puig Castell, cap al Veïnat d'Olzinelles. Els Quatre Camins, en un escrit de l'any 1888 en deien Collet de la Creu, ja que a uns 40 metres hi havia la Creueta.

5851. Els Quatre Camins (Sant Genís)

Latitud: 41.65063
Longitud: 2.47612
Alçada: 264 m
Els Quatre Camins són situats en el Camí de Sant Genís que surt de Santa Eulàlia de Tapioles i va cap a ca l'Arbocer, Canadà Park i Baronia del Montseny. També surt un camí que puja per la Carena del Terme Gros fins aquesta fita, on trobem la carretera de les Acàcies, i un altre camí que baixar per la Carena del Pi Xic fins al Gual de ca l'Arbocer, on i passa el camí que va a aquesta casa.

4679. La Pujada dels Ossos del Viudo

Latitud: 41.62817
Longitud: 2.51144
Alçada: 400 m
Situada després de la Font dels Polletons, en el Camí que va de can Plana i can Nonell de la Serra, fins al Camí de Parent Rost. És una pujada d'uns 125 metres força pronunciada que els carros tant de pujada com de baixada tenien força feina. Té aquest nom perquè una vegada l'home conegut pel Viudo i pujava amb el seu carro i cavall carregat de castanyers i va bolcar anant a parar el Sot. Les restes del pobre animal s'hi van quedar durant molt de temps i es veien els ossos des del camí, pujada que s'anomena d'aquesta forma des d'aleshores.

4937. El Camí del Clot i can Carcassès

Latitud: 41.63836
Longitud: 2.52407
Alçada: 257 m
Aquest camí surt de la carretera d'Arenys de Mar a Sant Celoni, a les voltes del Clot, és un camí de terra que va cap a la casa del Clot. A pocs metres del seu començament trobem a la dreta, el que va a can Carcassès, puja pel Sot dels Verns i arribar a dalt el camí de cal Paraire i cap de pocs metres en direcció a cal Paraire, trobem el que va a can Carcassès fins a la casa. Quan passa pel Sot dels Verns, a mig camí en surt un a l'esquerra, que enllaça amb l'antic que també va a la casa de can Carcassès. El camí antic pujava des de la casa del Clot a la de can Carcassès, pel Sot del Clot, i actualment, no es fa servir per no haver de passar per la casa del Clot. El camí actual és el que puja pel Sot dels Verns

4938. El Camí de la ur. can Puigdemir al V. de la Poca Farina

Latitud: 41.65473
Longitud: 2.50751
Alçada: 308 m
Aquest camí és la part que encara es conserva de quan no hi havia la urbanització can Puigdemir. El tros que surt del carrer Valira, era el camí que anava a Olzinelles que pujava per la Solana i passava pel suro d'en Tostet. L'altre tros és el que anava des de la Poca Farina, a can Puigdemir. Allà on s'ajunten hi havia el Suro d'en Tostet. Actualment, aquest tros que queda uneix la urbanització i el Veïnat de la Poca Farina per darrera can Virgili.

4939. El Camí de Vallgorguina al Corredor per can Vilar

Latitud: 41.64149
Longitud: 2.50676
Alçada: 238 m
Aquest camí surt de l'encreuament del de can Vilar i la casa Nova. Segueix fins a la masia, i va pujant direcció al Sot Gran de can Vilar, i llavors gira a la dreta i segueix amunt. Cap de poc també deixarem a l'esquerra el que s'enfila cap a l'Esllavissada i la font de la Figuerassa. Seguirem cap a la plaça de les Ballades, i arribarem al Rocar i el Pla de can Martinàs. Des d'aquí passarem pel costat de les ruïnes de can Martinàs, amagades al mig del bosc i sortirem al camí del Corredor quasi davant de la Plana de Dalt del Trull.

4940. El Camí de Can Pau Plana

Latitud: 90
Longitud: 2.5
Alçada: 999 m
Aquest camí és en terme de Sant Celoni, més o menys a un quilòmetre de la Plana d'en Mora. Surt del costat dret del camí de Montnegre, en el punt on es coneix com la Balatada, perquè la gent d'Olzinelles en temps de Quaresma si reunien per jugar a bales, ja que no es podia fer ball. El seguirem i trobem la Carena de can Puravia, i a partir d'aquí, va baixant fins a la casa de can Pau Plana, i llavors travessa el Sot de can Joànic i comença a pujar fins que trobem un camí que va a can Fèlix. Seguirem recta i veurem les restes de la masia de can Silvestre a la banda de sobre i, anirem a sortir al camí de Cal Paraire, on comencen les cases a la part de dalt. Aquest camí quan hi va haver el temporal Glòria es va fer malbé des del Sot de Joànic cap a cal Paraire i no s'ha arreglat, només es pot passar a peu o bicicleta.

CAMINS. Vés a la pàgina...